Sök:

Sökresultat:

2297 Uppsatser om Event marketing - Sida 1 av 154

Event Marketing som Marknadsinstrument : En fallstudie om Skanska

As the title insinuate, this essay illustrate Event marketing as a marketing instrument, and how it can be used as a tool to facilitate brandbuilding and improve relationships. We have come to the understanding that Event marketing is in the course of constant development. It seems like Event marketing as a marketing tool is starting to get its well-merited position in the marketing mix throughout the world, since companies and other organisations have realized that Event marketing is a powerful tool for differentiation. We have also seen that Event marketing in the business world lately has come to be more important for building and maintaining relationships, as well as carrying marketing messages.In this essay we discuss Event marketing in three sections; brand, relationships, and customer experience. Among these topics, inter alia Integrated Marketing Communications, Sensory Marketing, and Service-dominant Logic are presented.

Internet : som kompletterande kommunikationskanal till Event Marketing

The aim of this essay is to examine how the Internet functions as a communication channel to Event marketing. We have investigated what makes the Internet unique as a communication channel for events and how Internet has been used for Event marketing. We have mapped fundamental theories within marketing, media, communications and human-computer interaction, which together describe Event marketing. We have carried out case studies on two event-marketing projects where the Internet has played a major role. The first project was XCT which is a project developed by the company Eventum AB.

Musik som påverkansmedel: en fallstudie om musikens roll i
event marketing

Syftet med denna uppsats var att undersöka musikens roll och betydelse inom Event marketing. Idag är Event marketing ett vedertaget och accepterat marknadsföringsverktyg och en effektiv väg att nå konsumenter. För att föstå hur hur företag inom denna sektor använder sig av musik för att påverka människor och hur strategiska val rörande musiken utförs gjordes en fallstudie på tre olika företag inom Event marketing industrin. Studien visade att musik är en betydelsefull beståndsdel inom Event marketing för sin förmåga att påverka och skapa stämmninglägen samt att valet av genre och artist har en stor inverkan på evenemangets image och att eftertänksamhet måste ingå vid dessa val..

Utvärdering av event marketing

Event marketing är en marknadsföringsform som har växt ordentligt under senare delen av 90-talet och det börjar bli ett naturligt inslag i företagens marknadskommunikation. Trots denna tillväxt har Event marketing under en längre tid sammankopplats med brist på utvärderingsmetoder. En avsaknad av utvärderingsmetoder leder till svårigheter att avgöra vilka effekter en Event marketing-satsning resulterar i, hur genomförandet kan förbättras samt huruvida Event marketing är en lämplig form av marknadsföring i en given situation. En ökad förståelse för dessa eventuella utvärderingsproblem skapar även förutsättningar för utvecklandet av utvärderingsmetoder och därmed möjlighet att besvara liknande frågeställningar. Denna uppsats undersöker vad som skiljer Event marketing från annan marknadsföring i en utvärderingssituation, vilka problem dessa skillnader kan medföra samt hur eventuella utvärderingsproblem kan hanteras.

Sponsring eller event marketing ? vilken metod stärker bäst ett företags varumärke inom sportbranschen? : En studie baserad på marknadschefers medvetenhet kring kommunikationsmetoderna sponsring och event marketing i samband med ett idrottsevent.

Idag finns det ett omfattande reklam- och mediebrus i samhället där marknadschefer försöker hitta den mest unika vägen för att få allmänheten att bli intresserade av just deras varumärke.Teorier visar att företag som medverkar i ett event genom kommunikationsmetoderna sponsring eller Event marketing erhåller en ökad trovärdighet och stärker sitt varumärke. Hur medvetna är då företagets marknadschefer om skillnaden mellan sponsring och Event marketing för att stärka sitt varumärke?Syftet med den här studien är att kartlägga nio marknadschefers medvetenhet mellan sponsring och Event marketing i samband med ett idrottsevent. Studien är av kvalitativ art och har ett deduktivt angreppssätt för att besvara problemformuleringen om hur medvetna marknadschefer är om skillnaden mellan sponsring och Event marketing när de är associerade med ett idrottsevent och önskar nå en förbättrad image och medvetenhet kring sitt varumärke.Resultatet av undersökningen visar att de nio intervjuade marknadscheferna är medvetna om skillnaden mellan sponsring och Event marketing. De anser även att Event marketing genererar ett starkare mervärde än vad sponsring gör.

Med upplevelsen som medel- En studie av upplevelsen vid event marketing

Det finns mycket skrivet om upplevelsens funktion i teorier kring upplevelseekonomin, men upplevelsen som begrepp inom Event marketing inte är lika utförligt behandlat. Upplevelsen är ett centralt begrepp som används flitigt i litteratur rörande Event marketing utan att man egentligen går in på dess funktion. Diskussionen stannar istället vid konstaterandet att upplevelsens funktion är att förstärka budskapet och utreds inte mer noggrant än så. Syftet med uppsatsen är att öka förståelsen för upplevelsen vid Event marketing, och analysera huruvida upplevelseekonomins teorier om upplevelsen är applicerbara inom Event marketing. Vi har i denna uppsats använt av oss av en kvalitativ studie för att skapa en ökad förståelse för upplevelsen vid Event marketing.

Sponsor or Die - En studie om imageöverföring vid mindre events

Studies conducted on Event marketing have mainly focused on larger events. Managerial implications, marketing techniques, and theories in the field have hence dominantly addressed events of larger nature. Event marketing however is a growing phenomenon in the marketing mix. Brands are using Event marketing to a greater extent. Brands are increasingly using small events as a marketing tool in order to create brand awareness and brand image; this goes for both small brands and large brands.

Svart bälte i ryktesspridning och events : [en studie i PR-strategierna Buzz och Event marketing]

Syftet med studien är att reda ut vilken roll strategierna Buzz och Event marketing har i PR-branschen idag samt hur de strategiska kommunikatörerna och målgruppen förhåller sig till dem. Studien undersöker också de behov och möjligheter strategierna i kombination har och ska på så sätt generera ny kunskap till grund för strategiernas fortsatta utveckling..

Event Marketing, a way to be seen, heard and connected : Six case studies of Event Marketing as a promotional tool

Problem statement: In what ways do companies work strategically with Event marketing?To answer the problem statement, the following research questions help us gain the necessary understandings:What role does Event marketing play in a company?s marketing mix?What are the deciding factors that make companies select certain events?What objectives do companies have with Event marketing?How do companies evaluate their Event marketing?Purpose: Through analyzing multiple case studies of event users and event organizers, this essay attempts to gain an understanding of how companies work strategically with Event marketing as a promotional tool.Method: Primary data collection was compiled through a series of six interviews of both event users and event organizers. This qualitative data has contributed towards the formulation of six case studies that outline the research findings. In addition to interviews, secondary data was compiled through literature, scientific articles, and internet-based materials.Conclusion: The findings of this paper show that Event marketing is an integrated promotional tool that is used to further strengthen a company?s comprehensive marketing mix.

Välkommen till en minnesvärd upplevelse : En studie om Event Marketing

The society of today is overflowed with information and commercials. There is a thick media noise that the marketers finds hard to penetrate. Bearing this in mind, we can see that Event marketing, witch is marketing through events, has grown to be a popular form of communication as it has an ability to work its way through the existing media noise. Through events a company can strengthen its brand and image as well as form a lasting relationship with its consumers. What other functions does Event marketing possess? In what context is Event marketing an appropriate marketing strategy to use? These are two questions that we aim to answer through this essay.To be able to answer these questions we interviewed the marketing manager of two different companies, L´oréal and TeliaSonera.

Eventmarknadsföringens påverkan på varumärkeskapitalet ur marknadschefers perspektiv

The purpose of this study is to create an understanding for marketing directors? viewabout how Event marketing effect the company?s brand equity in four separatebusinesses. Our question formulation the study aims to answer is:How does Event marketing effect the brand equity in international companies?We have chosen to perform a qualitative study with a semi structured research interviewto find out how Event marketing as a marketing method, can be applied from theperspective of a marketing director in relation to our theoretical reference frame.To create structure and increase the understanding of our thesis, we will describe thebasics in brand and sponsorship theory, which will fall in to the marketing method ofEvent marketing. Further we will describe the brand equity model that we will latermodify for our purpose.

Hur du får dina kunder att älska dig mer: En kvantitativ studie som visar hur event som marknadsföringsmetod och med ett varumärke som avsändare kan öka eventbesökarens upplevda varumärkeskärlek

Event marketing has during the last decade become a wide spread marketing method. This is because the marketing clutter has increased heavily during the past years and brands are looking for new ways to reach their target audience. The previously well accepted marketing measurement "satisfaction" has shown tendencies no longer to be sufficient for success in today's competitive marketplace. Therefore, the research has somewhat moved to the measurement "brand love" to explain differences in strategic consumer behavior. That is the background to why this report examines and answers the question if a brand through Event marketing can enhance brand love.

Ett stort evenemang - En liten stad : Synen på Vätternrundan genom fem representanter

Vätternrundan is an annual sporting event that takes place in the Swedish town Motala since 1966. It is one of the world largest recreational bicycle rides and attracts over 20 000 participants each year. This study focuses on event effects and how an event can be of value within the principles of place marketing. Within this study five representatives were interviewed with semi-structured interviews.The results show that the representatives describe Vätternrundan as a positive event which mostly generates positive effects for the city itself and for the people living and working there. The effects consist of the events ability to create awareness of the place, the possibility to extend the tourism season and several social effects like solidarity and interaction.The result also shows that Vätternrundan is a well-known brand and because of this it can be used as an advantage in place marketing.

Imageination: En uppsats om imageöverföring inom sponsring och Event Marketing

There are two main reasons for why companies engage in sponsoring and Event marketing; affecting the brand awareness and/or the image of the brand. Historically the main focus within the research field has been on how sponsoring and Event marketing can create and achieve high brand awareness. More research regarding the image transfer from event to brand has been requested and this study is to be considered as an attempt to begin filling this gap. Today we see more and more brands choosing to arrange their own events; hoping to attain a more direct connection between the event and the brand. This trend raises questions such as - Do brands arranging their own events receive more image transfer from event to brand compared to brands sponsoring the same kind of event? - Are there any differences between an established well-known brand and a new unknown brand? - Will an event fully owned by a brand attract more or less people than an event arranged by someone considered to be less biased? These are some of the questions asked and answered within this thesis.

"jag hör och jag glömmer, jag ser och jag kommer ihåg, jag upplever och jag förstår" : Varför använda sig av Event Marketing?

Syftet med denna uppsats är att öka förståelsen för användning och tillämpning av Event marketing. Varför företag använder sig av det samt vad eventbyråer tror är företagens motiv. Event marketing innebär helt enkel att marknadsföra en produkt eller en tjänst genom ett evenemang. Eventet samlar en viss målgrupp i både tid och rum men är på så sätt även begränsad i antalet kontakter som den skapar.Metoden som har använts för denna uppsats är av kvalitativ karaktär. Under arbetets gång har vi genomfört fyra intervjuer som flerfallsstudier.

1 Nästa sida ->